Gunung Kinabalu!

| Date: 11.05.2010 |





Hehehe camne yea aku nak citer.. panjang kalau nak bgtahu nie hehehehe... ehm camnie3 Aku g kinabalu nie.. under program kelab rekreasi huk3 kelab paling best dalam hidup aku huk3...
Saje nak merantau... TAPI sebelum g tu aku kena la mintak izain BIG BOSS idup aku.. my lovely sweetheart! Mak aku la.. ish3 korang nie... hehehe cam biasa aku sentiasa dapat lampu hijau huk3..

Ape lagi layan je... hehehe nak naik kinablu nie aku training la sikit3 sambil3 merapatkan hubungan silaturahim ngan kawan3... So lari la kesana kemari sebelum bertolak kesana... dalam seminggu gak bg naikkan fitness nie... ske3 lalalalala...

Ari sebelum kami nak g tu.. cam biasa kena la jumpa pengarah mendengar kata-kata semangat...
huk3.. terasa cam nak g perang lak hak3...

Ari yang ditunggu telah tiba.. iaitu ari pertama aku naik flight ke sabah.. hahahaha negeri ke-13 yang aku dah g... sarawak je belum.. maybe 2012 aku akan kesana.. melengkapkan G12. hehehe ehm... buat masa skng aku nak lengkapkan G7. hohoho nak catat rekod dalam hidup aku hahahaha.. Insyaallah kalau takde pape halangan.. Ops sudah kelaut dah nie ish3 korang la nie...

ehm.. sambung3 balik hehe.. ehm ish3 aku rasa cam takut je bila nak naik flight nie (poyo) hahahaha... susah ape nak flight.. naik je pastu duduk.. senyap3 then tido hak3.. kan kan... lalalalala.. bila nak sampai je.. hua! best3 cantiknya laut.. rasa cam nak bukak je pintu huk3...

hahahahaha ske3 ehm.. skang nie pon aku teringat lagi masa g sana.. best sangat ngan geng3 yang gila... huk3 sampai je kat sana... tak dan bernafas aku geram ngan yang sampai awal.. makan KFC tak ajak! hahaha ape lagi bahan la.. hahahaha kami naik bas ke uitm sabah .. huk3 best3 uitm sabah style sebab bangun je pagi3 namapak laut huk3 ske3... habis je g letak barang semua.. aku n the geng g makan3 huk3 sedap cukup! best gle...

Next day kami training sikit... then jalan3 sikit untuk cari pape sebelum bertolak ke Taman Negara Sabah.. huk3 masa nak naik tu je View dia memang style! cantik! ... naik punya naik... akhirnya sampai jua...

Ape lagi daftar3 then tangkap gambar dulu... huk3 Aku cam biasa la.. melihat kawasan sekeliling dulu.. Kak Ijan . and kak Zue g daftar hik3... aku g jalan3 lalalalala.... best sangat sejuk cukup...

Lepas je daftar aku jalan sampai pintu gerbang timpohon hak3 saje boring la katakan... huk3 lalalalalala... Malam tu kami packing before nak g sana.. huk3... Lepak3 cam lepak kat kedai Old Town sambil minum air teh panas huk3 sedap3... dibuat oleh adik aku.. huk3

Malam tu nak tido pun boleh la dikatakan sejuk.. huk3 nak mandi???? pergh! gila ko! sejuk tapi... aku mandi gak3 sejuk la best.. hehehehehehe

pagi3 esok kitaorang semua get ready for our expedition!... huk3 camnie la rasenya yea bila tengok kinabalu dari dekat hak3

ape lagi yang ditunggu huk3 aku naik van untk ke gate.. best3 van tu cam race lak.. hak3.. sampai kat sana.. kami rase berdebar nak naik Puncak Tertinggi di Asia.. Tapi aku cuba memberanikan diri ku.. mental kasi rapat! hak3 fuh! masa naik tu rase happening lak bub ngan ade Mak Kak ijan hak3 sakatt mak kak ijan.. lalalalala naik je kat atas tu dah 3KM.. wah! lajunya! then tunggu jup mak kak ijan.. jauh sikit.. naik slow3... sambil menyanyi.. huk3.. jalan punya jalan cak! jumpa jojo yang ngah tido ish2 dak nie... betui la... then Aku n kak ijan naik sambung perjalanan kami.. sampai 5Km best! ade kabus ramai lak tu...

layan.. ngan Wafa demok duk memanjat.. kena mara ngan aku huk3...
padan muka lalalalalala... pejam celik pejam celik la dah sampai laban rata! huk3 ape lagi makan time! yeah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


yahoo! melompat lebih tinggi! tapi aku . kak ijan. kak fat tunggu mak dulu bub tak sampai.. mak sampai3 je kami jerit! huk3 hujan renyai3 buat kami baru terasa sejuk hahahaha... pas makan kami layan3 borak then masuk tido.. TAPI katil cam tut!!! Sejuk nak mampos! bantal pon rase cam ais! gila ape... huk3 tapi pengalaman nie...

Kul 2 pagi kami kena bertolak so malam tu cari la kelenaan sikit... aku bawak water bag je.. hehehe pakai baju sejuk bundle 2 inggit.. baju nike rm10 ngan seluar tajaan Hamdi(kawan baik aku yg tak leh ikut bub eksiden). Naik kinabalu nie pon sebab dia.. jugak akhirnya tercapai.. huk3 Masa naik tu aku ngan idham jadi sweeper.. huk3 jaga nora atin . lama jugak kat belakang tu.. kak ijan meninggalkan kami (huh!) .

nora dah putus asa.... awal sebab sejuk dan keadaan mental maybe koyak sikit.. tapi aku maki dai.. hak3 takut dia.. atin dijaga oleh wafa n idham hak3.. wafa pun punya la tebal.. baju dia tapi sejuk jugak.. aku nya sarung tangan dah kena kebas ngan nora. so bg je la kat dia (gentle) hak3. naik3 je aku terserempak ngan seseorang yag aku kenali.. abg nizan sakit perut hak3 takpe3 kecian dia.. biarkan beliau memerut sebentar...

sampai je separuh kat atas.. atin sejuk.. aku bg sweater aku lak.. tinggal la kekeringan kat aku.. sejuk! tapi teruskan.. geng lain dah sampai.. aku papah jugak nora.. naik sikit demi sikit bg semangat!.. sampai je kami rehat ade lagi 40 meter . aku tengok atin kesian dah.. nak dukung... tapi kak ijan tak bg.. Aku lari bersama kamera aku hak3 membawa bendera uitm kedah! fuhh menangis aku tengok ciptaan Allah s.w.t. yang sangat3 cantik! lepak lame sikit.. then aku last sekali turun ngan nora.. n wafa bub kaki wafa jadi mesein jahit bergetar... huk3

slow3 akhirnya sampai kami ditunggu.... huk3 aku turun ke Laban rata cari makan dulu.. hehehe then masa turun aku n idham bergilir3 turun.. fuh! kami lari rase kejap je.. laju lak tu... ske3 sampai je kat bawah aku kena berhenti.. kak ijan tak bg potong.. lutu dia sakit ikit.. heheheh takpe3 aku jalan sambil menari gitu3 ala gila...

best! sampai pondok kami rehat3 then tunggu van.. pastu letak beg then makan... nak balik naik bas... ke UiTM sabah..

hu3 balik kami mandi.. then rase nak kuar makan..... lapar3... ehm nanti nanti aku smbung lagi yea... huk banyak sangat3! ade lagi 2 hari

No comments:

Post a Comment

 
Copyright @ 2008 allfordesign@isz_life-69: Gunung Kinabalu! | Design By:isz_Kids aFd | Best Resolution: 1024x768px | Best View: Firefox | Top